fiets Vs elektrisch

De antwoorden worden hier gegeven. Of u kunt uw eigen antwoorden krijgen in de discussie sectie van ons e-bike artikel over ” het gebruik van e-bikes ” .

Argumentum I: persoonlijk vind ik e-bikes te duur

Er zijn twee argumenten die niet ingaan op de hoofdzaak van e-bikes. Het eerste is dat de meeste mensen die ge├»nteresseerd zijn in de aanschaf van een succesvolle fiets al een fiets moeten hebben. Voor veel zakenlui is een fiets veel duurder dan een elektriciteitsvoorziening. Bij de keuze van de fiets tijdens het fietsen lijkt het dus dat e-bikes duurder zijn. Mensen die dit zeggen zijn echter meestal zo met zichzelf bezig dat ze niet beseffen dat de fiets die ze nu bezitten slechts een product uit het verleden is. “Ik heb alleen een fiets gekocht omdat ik er vroeger mee naar de supermarkt kon”. Zulke mensen hebben niet verteld wat een fiets daarvoor was. Iedereen die een e-bike koopt, heeft op een bepaald moment ook een elektrische fiets gebruikt. Het is ook waar dat een fiets altijd duur is in aanschaf. Maar als men op dit moment een fiets heeft, dan verandert men die helaas niet in een e-bike. Dus het eerste argument is nog steeds steekhoudend.

Argumentum II: e-bikes worden door Nederland niet geaccepteerd

Het tweede argument is dat e-bikes in Nederland niet worden geaccepteerd. Er zijn geen e-bikes in Nederland. Nee. Mensen zijn een beetje in de war. Waar het echt om gaat is concreet: Ik denk dat er een verschil is tussen e-bikes en elektrische fietsen. Met e-bikes fietst de persoon niet zoals hij dat graag zou doen met een elektrische fiets of met een fiets. De e-bike heeft functies voor afstandsbediening, zoals de functie die ik hierboven heb genoemd. Het is ook waar dat e-bikes in sommige gebieden in Nederland niet zijn toegestaan. Er is (in Nederland) een enigszins bekritiseerd bosbeheerbeleid dat ook kan worden aangeduid als “elektrische-fietsbeleid”. Het punt hier is dat de anderen kritiek hebben op de e-bike in Nederland, maar interessant nieuws hebben voor elektrische transportfietsen in het algemeen. Ik zal het uitleggen.

Argumentum III: Nederlanders gebruiken hun fiets niet vaak op plaatsen waar andere mensen fietsen

We hebben nog nooit een situatie gehad waarin e-bikes een echt probleem zijn. Sommige mensen zijn bang voor e-bikes. En dan, e-bikes zijn overal in de wereld opgekomen. Het is waar dat het voor sommige plaatsen acceptabel is om e-bikes te verbieden. Als iemand een fiets heeft en een groen rijbewijs, dan kan op die plaatsen een e-bike worden gemaakt. Nederlanders houden echter erg van de elektrische fiets en ze zijn erg voorstander van mensen die een elektrische fiets gebruiken. Hoewel e-bikes niet populair zijn, is het acceptabel om een e-bike aan te bieden op het hoogtepunt van het Nederlandse toeristenseizoen. In het najaar is het zelfs mogelijk om e-bikes te huren in de stad in gebieden waar de meerderheid van de fietsers comfortabel op een stationaire fiets rijdt.

Lees meer:
Mountenbike Amersfoort